En... ontspan! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu En... ontspan! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu

En... ontspan!

Blijf op de hoogte en volg Gaby

20 December 2014 | Tanzania, Marombosa

Na een wandeling van 6 dagen, veel regen en koude nachten is het tijd voor wat ontspanning! Op naar vliegveld.. Zanzibar we are coming back baby!

Het strand, de zee, het bedje, de cocktails.. Even helemaal niks! Wat is dat heerlijk zeg na zo'n week! We voelde ons beide helemaal herboren! We hebben eigenlijk vrij weinig gedaan.. De enige wandelingen die we hebben gemaakt waren van ons bedje naar de zee.. &terug! Nadat we redelijk waren bijgekomen hebben we met dolfijnen gezwommen! Een dolfijnenfamilie, midden op zee, erheen met je bootje, duikbril op, het water in en zwemmen maar! Wat een prachtig gezicht om daar onderdeel van uit te mogen maken! Zo dichtbij dolfijnen zijn, ze aanraken en ze horen communiceren.. &dat allemaal in het wild!

Na een week ontspanning waren we wel weer toe aan wat actie! Van het vliegveld naar de bus, op naar Kenia! Aangekomen in Kenia, hadden we wen prachtig hotel gevonden.. Prachtig voor Afrikaanse begrippen.. Wat was het vreselijk! Maar het was al laat dus we hadden weinig andere keus, tenzij we onze eigen veiligheid in gevaar wilde brengen. Al m'n gedachten en gevoelens aan de kant gezet en maar gewoon in dat smerige bed gaan liggen(op en onder sjaals).. Geen oog dicht gedaan, we sliepen schijnbaar in de party straat van Nairobi... De volgende dag snel op zoek gegaan naar iets anders!

We zijn bij een olifanten weeshuis geweest, waar alle kleine wees olifantjes worden verzorgd.. Wat een mooie kleine beestjes, je kan je niet voorstellen dat ze zo enorm groot worden! Verder zijn we naar de giraffen geweest.. Wat zijn die beesten groot zeg!! &wat hebben die een smerige slijmerige tong! We hebben ze gevoerd en zijn daarna door gegaan naar de krokodillen! (Klinkt bijna als een Hollands dagje dierentuin, alleen net even anders..) je mocht de krokodillen ook vast houden, vond het een leuke gedachte.. Tot het eenmaal zo ver was.. Toen was ik weer even het kleine meisje die niet zo goed durfde! Zijn staart heb ik vastgehouden en dat vond ik wel genoeg.. Ze kijken je zo doordringend aan met die ogen &dan die tanden uit die bek.. Nee, niet mijn ding!

Een ander hotel gevonden.. Weliswaar een kerkelijke organisatie: niks op tegen! Maar toen kwamen we erachter dat de kerk onder onze kamer zat.. Zoals ik al eerder gezegd had is dat 1 groot festival hier als de mensen naar de kerk gaan.. Nou wij hadden elke avond feest in onze kamer! Maar de mensen waren allemaal ontzettend vriendelijk en behulpzaam &daar gaat het uiteindelijk om! Oh en niet te vergeten... We hadden een Frans balkon op onze kamer!

Verder hebben we in Nairobi een andere vrijwilliger waar we samen mee in Tanzania gewoond hebben opnieuw gezien! Lekker wat gegeten en gedronken &alle roddels uit het huis gedeeld gedurende de periode dat wij op Kilimanjaro en in Zanzibar waren!

Ook zijn we naar het Karen blixen museum geweest van de bekende film 'out of africa'.. Toch maar besloten die film eens te gaan kijken, zal een hoop verklaren na een bezoekje aan het museum! Best Hollands toch.. Eerst je examen doen en dan gaan studeren (zoals onze chauffeur dat zei toen wij vertelden dat we die film nog nooit hadden gezien)..

Aan al het goede komt een keer een eind.. Terug naar Arusha! Jael d'r ouders&zusje zitten nu in het vliegtuig deze kant op en dat betekend dan ook echt dat er aan mijn trip een einde gaat komen.. We gaan morgen nog een leuk dagje hebben met z'n allen en dan stap ik in het vliegtuig richting Nederland!