Elk eind is een nieuw begin! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu Elk eind is een nieuw begin! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu

Elk eind is een nieuw begin!

Blijf op de hoogte en volg Gaby

20 December 2014 | Tanzania, Marombosa

(Het heeft even op zich laten wachten.. De omstandigheden waren er helaas niet naar eerder een blog te schrijven)

Onze laatste dag alweer in het ziekenhuis.. Wat zijn de 2 maanden toch gevlogen!

Dankzij iedereen die een bijdrage heeft geleverd zijn we in staat geweest een mooie donatie spullen aan het ziekenhuis te schenken! Van handschoenen tot aan verbandscharen en van een soeplepel tot keukenschorten! We hebben aan iedereen in het ziekenhuis gedacht! &wat is het mooi om de lach op de gezichten te zien van de mensen! Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met een keukenschort en een zeeppompje voor in de kantine! Een klein gebaar maar grote dankbaarheid!

We hadden ook een taart gekocht waarop in het kiswahilli bedankt staat geschreven. Taarten kopen ze hier alleen voor hele speciale gebeurtenissen omdat het anders te duur is dus iedereen was helemaal blij met een stukje taart!

Op onze laatste dag hebben we ook nog een indrukwekkende gebeurtenis meegemaakt. Er was iemand overleden in het ziekenhuis, en niet zomaar iemand. Iemand die op de lokale markt om de hoek werkte. Binnen 5minuten kwamen er 200mensen het ziekenhuis ingerend, allemaal gillend, huilend en kreunend. Iedereen in een lange rij om afscheid te nemen van de desbetreffende persoon en uit onze ooghoek zien we ineens een soort vrachtwagen met open achterkant het ziekenhuis in komen rijden. De vrouw gewikkeld in doeken, word achterin de truck gelegd en dat is dan haar vervoer... Tussen alle rouwende mensen stonden ook wat verkopers, of je een krantje, wat nootjes, of een tas wilde kopen. Zo zie je maar: de 1 z'n dood is de ander z'n brood...

Einde van onze ziekenhuiservaringen.. Maar dat betekend ook een nieuw begin! Een nieuw begin onderaan de voet van de Kilimanjaro, wij gaan eens lekker een stukje wandelen!