Hotspring! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu Hotspring! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu

Hotspring!

Blijf op de hoogte en volg Gaby

12 Oktober 2014 | Tanzania, Marombosa

Enn... Het is weer weekend!! Wat zullen we dit weekend eens gaan doen..
Voor volgend weekend hebben we een 4daagse safari gepland met 7 mensen uit het huis! En de eerste week van november hebben we een weekje vakantie en gaan we naar ZANZIBARRR waar we wat fantastische dingen gepland hebben!

Vrijagavond.. Opnieuw al het stroom eruit, is de normaalste zaak van de wereld hier. Gekke is dat ik er ook al een beetje aan gewend raak! Gelukkig heeft iedereen telefoons en zaklampen. Als je daar een fles water op zet heb je een soort van sfeerverlichting. Romantiek ten top in Afrika!

Dus... Dit weekend.. Even rustig aan, wat tijd voor ons zelf.. Heerlijk! Zaterdag op pad gegaan op weg naar de hotsprings voor een verfrissende duik (aangezien het 32 graden was vandaag, sorry mensen thuis!). Werkelijk een avontuur.. We wilden de bus uit, de bus heeft hier geen vaste stopplekken je schreeuwt gewoon wanneer je er uit wilt. Fijn, wij zaten helemaal achterin dus de lieve buschauffeur hoorde ons niet en dus reden we nog een stukje verder om vervolgens een stukje terug te lopen!
De hele busreis, zo'n 1,5uur heeft er een meneer in het Swahili staan praten &schreeuwen voorin de bus met een bijbel in zijn hand.. Geen idee wat ie allemaal vertelde maar ik kon de woorden 'halleluja' en 'amen' begrijpen. Maar of ie nou boos was op de heer of hem aan het prijzen was, geen idee. Hij zag er zo boos uit dat ik er soms wel beetje onpasselijk van werd, maar uiteindelijk deed ie geen vlieg kwaad!
Na de busreis zijn we een Afrikaanse tuktuk ingestapt.. Nou, hoe die dingen kunnen bestaan en rijden hier.. Onmogelijk! Asfalt kennen ze gewoon echt niet, allemaal los liggende stenen en gaten overal &rijden als of het de normaalste zaak van de wereld is! (Gelukkig heeft zo'n tuktuk een stabiele wegligging met 3wielen.. Waardoor je aardig wat blauwe plekken kan oplopen!)
De hotsprings.. Super mooi! Helder blauw water, mooie overhangende bomen die zorgen voor de nodige schaduw en nog heel wat andere toeristen die het droomplaatje verpesten! Het doet zijn naam niet eer aan.. Het water: alles behalve warm! We hebben heerlijk geluncht met uitzicht op de Kilimanjaro.. Toen schrok ik wel even hoe hoog die was! Sneeuw op de top, maar we gaan ervoor om die top te bereiken begin december!
Na een verfrissende duik en heerlijke lunch uit een keuken uit de middeleeuwen konden we weer de tuktuk in.. Althans, als de motor wil starten.. Weer die tuktuk uit, wat gepraat in Swahili en duwen!! JA! De motor doet het, gelukkig niet vast in de middle of nowhere!!

'S avonds een heerlijk Hollands avondje gehad met sinterklaasliedjes, kaas en Afrikaanse wijn.. Kortom: geweldige zaterdag!!

&dan zondag, heerlijk zoals een zondag hoort te zijn. 'Dit moet een zondag zijn, ik voel me lekker en ik maak me niet druk!' Wasje gedaan, in de zon gelegen, boekje gelezen.. Lekker rustig dagje waarna we weer klaar zijn voor een weekje ziekenhuis!!

• 12 Oktober 2014 - 14:23

Esmee:

Wauw, prachtige foto's zeg!!