Moshi - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu Moshi - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu

Moshi

Blijf op de hoogte en volg Gaby

05 Oktober 2014 | Tanzania, Moshi

Vrijdagavond begon ons weekend.. Na een heftig dagje hadden we besloten om niet mee uit eten te gaan omdat we mentaal helemaal leeg waren. 10minuten voor we vertrokken hebben we toch besloten om mee te gaan, even gedachten verzetten en genieten van het moois dat Afrika te bieden heeft. We hebben gegeten op een prachtige plek, een grote open grasvlakte met bergen op de achtergrond waarin we de zon hebben zien verdwijnen.. Het was zo mooi!

Zaterdagochtend zijn we met het hele huis naar moshi vertrokken, op naar de koffieplantage! Eerst onze bonen plukken, vervolgens door een soort 'machine' om ze uit hun velletje te halen, pletten om de overige velletjes eraf te halen, de bonen branden, opnieuw pletten en dan heb je de bekende koffiepoeder, wat was dat heerlijke verse koffie! Het klinkt als een snel proces, maar geloof me... Verre van! Ik denk dat we wel 3uur op die plantage zijn geweest, een super leuke ervaring!
De kamer waarin we sliepen was een soort honeymoonsuite, weliswaar een super kleine. Het bed paste erin en daar is alles mee gezegd! Gelukkig was de kamer wel schoon, dus daar was ik allang blij mee!

Zondag zijn we naar de watervallen geweest in Moshi! Wauw... Wat was dat prachtig!! Een lange wandeling van 50min met ups en downs en allemaal mogelijkheden om te vallen! Gelukkig was ik goed voorbereid en had ik een jurk aan en slippers.. Totaal niet dus.. Lekker handig maar ik heb het gered en weliswaar zonder te vallen! Het was zo ontzettend mooi... Adembenemend.. Zo ontzettend hoog ook.. Niet normaal! Enige wat ik kan zeggen: kijk naar de foto's! En geloof me.. In het echt is het nog veel mooier! We zijn zelfs van de rotsen afgesprongen door de waterval heen het water in... Het water was zo koud.. &we hebben denk ik 2minuten staan twijfelen of we het wel moesten doen, uiteindelijk toch gedaan.. Weliswaar hand in hand, maar het was zo gaaf!!

Oh. &wat waarschijnlijk niemand van me had verwacht: ik heb een kameleon vastgehouden!! Vraag me niet waarom want ik vond het dood eng en eigenlijk helemaal niet leuk, maar I DID IT!!

Na dit heerlijke, echt prachtige weekend kan ik me nu klaar gaan maken voor een weekje ziekenhuis! Ik kan er weer helemaal tegen aan!

  • 05 Oktober 2014 - 16:53

    Jany:

    Wauw babe, wat een ervaringen!! Zo te lezen geniet en leer je van iedere dag en maak je ontzettend veel mee! Super gaaf dat we alles mee kunnen lezen en dat je veel verhalen post! Ik lees trouw ieder verhaal zodra ik de melding krijg dat er een nieuwe op staat!

    Zo te lezen doe je dat al, maar nogmaals; Geniet! Have fun! &Doe voorzichtig!!! We denken aan je hiero!

    Love you!! Xx

  • 05 Oktober 2014 - 18:44

    Adrie Heystek:

    Andere koffie, die eerste week. Prachtige bekroning van vier jaar hard werken. Steek er veel van op. Geniet ook. Je moeder gezegd dat ze trots op je mag zijn. Dat is ze ook. Groet Plaatje

  • 08 Oktober 2014 - 11:13

    Caroline:

    Hoi Gaby,
    Ik wil ook een excursie naar een koffieplantage! Als we werkoverleg hebben gooi ik het in de groep. Producktkennis heet dat. Dan gaat je moeder vast mee.
    Groetjes en veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 15657

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 21 December 2014

Mama Afrika

Landen bezocht: