Hello Africa! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu Hello Africa! - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Gaby Platenkamp - WaarBenJij.nu

Hello Africa!

Blijf op de hoogte en volg Gaby

27 September 2014 | Tanzania, Marombosa

Aangekomen in Afrika keek ik mijn ogen uit, de bagageband zoals wij die kennen op Schiphol hebben ze hier ook! Soort van, het idee is er de uitvoering iets minder. De bagageband ligt stil en et merendeel van de bagage ligt ernaast op de grond! I don't care, was allang blij dat m'n bagage was aangekomen!

Het moment dat we van het vliegveld naar buiten liepen was een shock, onwijs veel mensen (mannen) met allemaal bordjes.. Niet alleen wij waren in shock ook de mensen die daar met de bordjes stonden. 2 kleine blonde, blanke dames met een enorme rugzak! Gelukkig stond er tussen alle mannen 1 lieve dame om ons optie halen! Zij bracht ons samen met de chauffeur naar 'Simba house'!

Ja...&dan de aankomst in het vrijwilligershuis waar ik 2maanden verblijf...

Zoals vele al hadden voorspelt zou het zwaar zijn voor me en erg wennen, dag smetvrees; hallo Afrika! De shock was groot toen ik samen met Jael op onze kamer aankwam.. Een 6persoons kamer waarvan 3 bedden bezet waren. Een kast, nja.. Kast.. Soort goedkopere versie van de ikeaboxen zoals wij die kennen, volledig onder het stof en andere dingen waarvan ik gelukkig niet weet wat het is! Ik zou Gaby niet zijn als ik geen schoonmaakdoekjes mee had genomen, dus aan de schoonmaak en dan spullen uitpakken!

Dan denk je alles gehad te ebben.. Maar dan komt het nog, de klamboe waar je onder moet slapen zit onder de dode beesten.. Handschoenen, prullenbak en Jael kunnen wonderen verrichten: in een half uur waren alle fossielen van dode vliegen/muggen/motten/zooi verdwenen! Nog niet gesproken over de kriebelige deken waar we onder moeten slapen.... Lucky me heb ik een sjaal die momenteel als 'deken' dient!

Na dit ontsmettingsruimte en het nodige geklaag hebben Jael en ik kennis gemaakt met onze huisgenoten. Stuk voor stuk leuke en lieve mensen waardoor je je direct welkom voelt! Even een drankje gedaan op de veranda van ons huisje (omringd door hekken ivm de veiligheid) en lekker onder m'n sjaal om te gaan slapen!

Na een heftig nachtje met vechtende honden/katten op de achtergrond en het rillen van de temperatuur, zijn we lekker met zijn 10e uit het huis gaan lunchen! De reis erheen met een 'daladala': een busje waarin altijd plek is voor iedereen.. Het woord 'vol' kennen ze hier niet, dan kruip je maar lekker bij elkaar op schoot! De lunch was op een prachtige plek waarvan ik niet had verwacht dat het hier zou bestaan (helemaal niet na de rit in de daladala).. Een mooi groen gasveld, eigen geblazen glazen ennn CHAMPAGNE!! Kortom: een heerlijke, gezellige, ontspannen eerste dag! Fijn om zo aan dit avontuur te beginnen...

Gaby

  • 30 September 2014 - 12:55

    Marjan De Vries:

    Hoi Gaby. Het huis ziet er goed uit op de foto.
    Leuk verhaaltje, het had mn eigen smetvrees verhaal kunnen zij (inclusief de doekjes)
    Veel plezier daar.

  • 30 September 2014 - 13:36

    Shanice Van Verseveld:

    Lieve Gaby,

    Wat een verhaal nu al. Ik wens je heel veel plezier en succes de komende maanden en kijk uit naar je avonturen!

    Een dikke kus van mij maar uiteraard ook van mijn ouders en mark!

  • 15 December 2014 - 20:14

    Petra Eras:

    van buiten ziet het er wel goed uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 15656

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 21 December 2014

Mama Afrika

Landen bezocht: